maandag 21 juni 2010

Weer een stukkie beter

Jaja, hier is weer een berichtje van de Kat.

Vandaag moest ik al vroeg bij het MCA zijn. Ik had een afspraak om half 9, maar stond al om kwart over 8 op de stoep. Windje mee gehad. Konden ze wel appreciëren, dus ik stond om half 9 al weer buiten. Tja nu had ik de hele dag nog te gaan. Nou dan bel je de Majoor, die heeft altijd raad en anders heeft hij gewoon zin om te fietsen.
Om een uur of 9 stond ik dan daar op de stoep en vond Kees spittent in zijn voortuintje op zoek naar munt voor de thee. Ja... Hij doet meer dan alleen fietsen en sleutelen.
Koppie koffie, nog een koppie koffie. Kees ff voor een boodschap. Een uurtje later ofzo rijden we weg uit HHW op weg naar de Woude. Windje mee, het gaat lekker op ze gemak 32-33km per uur.
We staan al gauw voor de deur van Wim die natuurlijk ronduit te vertellen heeft over zijn nieuwe ontwikkelingen en gemakken voor zijn fiets. Een kopje koffie en nog een kopje koffie.
Een half uurtje of wat later willen we weer op route. Wim ook gezellig mee. Echter wanneer hij zijn fiets wil pakken staat hij leeg met zijn achterband. Oh ja, dat was dus die enorme klap die ze gister avond hebben gehoord. Weer een Geox en een binnenband met een gat waar je je hoofd bijna doorheen kan steken. Probleem wordt opgelost en met een nieuwe Geox (hij heeft er een hele berg van) en we gaan van start. Ondertussen is het best lekker weer geworden, maar der staat een aardig windje. Ondanks mijn open liggertje en mijn nog niet zo geweldige conditie kunnen we de teller rond de 30 houden, ook tegen wind. We rijden via Alkmaar, Koedijk en een stukje West-Friese dijk naar mijn huis. Onderweg zien we tietallen motorboten in het kanaal. Allemaal terug van Rondje Texel, wat helemaal niet door is gegaan vanwege de wind.
Bij mij thuis nog een keer koffie en Wim maakt nieuwe vriendjes met mijn neefje Sem. Volgens Wim heeft hij een sterke aantrekkingskracht naar kinderen, maar ook wel naar meisjes en katjes.....ahum ahum ... Uiteindelijk belandt Sem bij Kees in de fiets en rijden ze een rondje over camping. Sem is helemaal verkocht. Vindt het geweldig en ziet er wel wat in dat Tante Mart er straks ook eentje heeft.  Wim heeft foto's gemaakt, dus Wim als je wil....
83km gefietst

Morgenochtend weer een tochie. Nu het mooi weer is, der ff goed van genieten. Ik moet immers woensdag t/m vrijdag weer werken. De Majoor komt me om een uur of 11 halen.
Komende zaterdag naar Texel. Wie gaat er mee. Ik wil graag een staartpunt ophalen vlakbij het vliegveld. En nee, ik krijg er niet gratis een propellor bij. Handige heren zijn dus zeker welkom. Moet nog even passend gemaakt worden voordat ik em mee kan nemen. Details volgen op het blog van Kees van Hattem.
Wordt vervolgd...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten