dinsdag 15 juni 2010

Prachtig weer maar vet veel wind

Jaja, ik probeer me aan mijn afspraak te houden hoor. Ff geen foto's, maar wel weer een stukkie. Vandaag vloog ik met een vaartje van tegen de 40 ( ja mannen, jullie gaan veel harder, maar ik ben maar een katje op een gewone open ligger) naar Alkmaar. Daar zou ik dus lekker snel aankomen zou je denken, zou het niet dat mijn net nieuwe band rare perikelen leek te hebben. Yvon en ik (meer Yvon dan ik, ik heb een sneu armpje) hadden een perfect moirree op zijn voorwiel gezet. Die heb ik ook achter. Op de parallelweg langs de N9 ging het dus op een lekker vaartje zij het niet dat mijn voorkant wel erg begon te stuiteren. Hmmm wat nu. Ik kan me eigen band er momenteel niet afkrijgen dus heb ik er maar wat lucht uit laten lopen en er wat mee gefrunnikt en maar verder gereden. Ik haalde de fysio op tijd dankzij de harde wind en ben daarna als zielig hulpeloos meisje naar de fietsenmaker gereden. Die had het eufel zo verholpen.
Daarna naar HHW gegaan en na mijn afspraak, ik stond mijn fiets net van het slot te halen, vlogen Mathijs en Cees nog ff voorbij. Dus Cees is ook weer uitgeluierd van zijn cruise.
Op de terugweg naar huis leek de wind nog wel ff meer aangetrokken te zijn. Flink trappen dus, en ik moest nog ff boodschappen doen bedacht ik me halverwege. Nog maar ff naar Schagen en pal tegen wind in langs de weg vanaf het Verlaat. Hmm dat ging iets minder snel, maar kon em meestal toch nog rond de 25 houden. Oh wat ben ik weer trots. 58 km gefietst
Zal es kijken of ik rondje NH helemaal mee kan rijden. We zien wel....
Wordt vervolgd....

2 opmerkingen:

  1. Je bent lekker bezig zo.
    Vandaag was ik even met Kees samen bij je vader en moeder.
    Je vader was ook erg nieuwsgierig hoe licht dat nu eigenlijk fietst zo'n velomobiel.
    Dus misschien als hij er een keer aan geroken heeft....... :-)

    Gr
    Robbedoes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. goedbezig joh! herlijk toch lekker in de wind te rijden... ff lekker uit waaien!

    BeantwoordenVerwijderen