dinsdag 22 juni 2010

Hotsen en Klotsen

Om een uur of 11 staat Kees voor de deur. Ff een koppie koffie
en we gaan van start. Lekker stukkie door de duinen, waar het druk is vanweg de de fiets4daagse. Ik laat Kees voorop, maar blijf een stukkie achter om niet in het stof te bijten. Kees is heel blij met zijn 'Spoor'.
We rijden een heel groot deel door PWN. Man, ik wordt geshaked. Ik denk dat ik nu weet hoe het voelt als een kat in de droogtrommel. Nadat ik mijn jaarkaart heb gehaald gaat het weer smooth over het asfalt. Kees wil eigenlijk met de pont in Akersloot, maar de tijd dringt. Uiteindenlijk kom ik 10 minuten te laat (gister nog een kwartier te vroeg). Maar gelukkig word ik niet te zwaar gestraft.
Na mijn afspraak nog ff naar de fysio en dan op naar huis.
Op de paralelweg langs de N9 heb ik welliswaar tegen, maar ik kan mijn teller toch rond de 30 houden. Mijn bandjes bevallen goed zo, tenminste op effen weg. Ik wordt achtervolgt door een wielrenner die probeert uit de wind te blijven. Ik moet wel lachen als ik dat zie ik mijn spiegel. Hij is natuurlijk een stuk hoger, dus gaat ie helemaal plat op zijn stuur.
Vlakbij burgerbrug gaat ie naast me fietsen en verteld honderd uit over zijn fietscarrière. Hij is erg onder de indruk van zon meisie op een ligfiets. Begin er bijna van te blozen, maar dat zal ie niet gezien hebben. Ik ben toch een beetje verbrand in me smoeltje. Morgen is dat weer mooi bruin...
Nou nu maar weer een 3 dagen aant werk en zaterdag lekker naar Texel.
78 km gefietst
Wordt vervolgd 

3 opmerkingen:

  1. Juf Katje , ik ben als Fujin rijder benieuwd wat voor open fiets je rijd ?
    en of je het open rijden niet gaat missen ?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Gerrit
    Ik rij een Optima Cheetah (oude model) Super fietsie en redelijk laag (semi racer). Ik doe me fietsje niet weg hoor. Zeker met lekker warm en mooi weer blijf ik lekker op me oude beestje rijden. Bovendien (en vraag maar aan de muis) is bruin worden een hekel punt. haha

    BeantwoordenVerwijderen
  3. De Muis en Juf Katje willen hun teint bijhouden door op de zonnige dagen met bijna niets aan, door de duinen en op de Noord-Hollandse wegen te fietsen op hun open liggers. In de Quest en straks de Strada worden hun goddelijke lichamen nauwelijks door de zon beschenen.

    BeantwoordenVerwijderen