zondag 29 augustus 2010

Muis en Katje op vakantie!


Beste mensen

Eindelijk dan hier weer eens een stukje van Katjes pootje. Tja we zijn dan al weer een weekje thuis maar ik ben erg druk geweest met de voorbereidingen voor mijn werk en andere zaakjes. Van Kees kreeg ik vandaag een berisping nog niets geschreven te hebben, dus bij deze wil ik toch even een kort verslagje doen over de vakantie.
2 weken is erg veel om over te moeten vertellen en bovendien hebben we weer heel veel meegemaakt. Leuke dingen, maar dit keer vooral veel ontberingen. Ik doe een poging om het niet te lang te maken. Wel veel foto's dus maak te borst maar nat.
Dinsdag 10 augustus vertrek we vanuit Schoorldam (Yvon haar werk). We houden het een lange tijd droog, maar als we om een uur of 3 de route van Reitsma in Amsterdam hebben opgepakt, begint het hard te regenen. De rest van de dag blijft dat zo, maar vanavond slapen we bij een kennis van mij in een droog huis en dus is het allemaal niet zo erg. Wel is ons besluit over de heuvelrug te gaan een beetje stom. Aan het einde van onze rit is alles inclusief onzelf grijs/bruin van de modder.
Onderweg kokkerellen
De volgende 4 dagen zijn best ok. Af en toe kunnen we zelf even lekker in het zonnetje langs een rivier liggen bakken. Ik ben er echter wel achter gekomen dat de fietsenmaker een verkeerde cassette achter heeft gemonteerd. 30 tanden in plaats van 34. Tja dat maakt wel even een verschil en ik trap me de heuvels op te blubber. Daar komt bij dat op 3 mijn voor derrilleur los is komen te zitten (geen idee hoe) en niet meer goed te stellen is. Uiteindelijk weet ik em zo te krijgen dat ik mijn kleine en middentandblad voor kan gebruiken. Nou ja t voordeel van een te kleinecassette betekend wel dat ik eigenlijk mijn hele grote voorblad niet nodig heb. Ik kan 45 op mijn middenblad rijden nu.
We slapen normaal gesproken op campings en zijn volledig zelf-supportive, maar wanneer we geen camping kunnen vinden bel ik aan bij een boerderij (blijkt geen boerderij te zijn) en slapen we een nachtje bij dokter Frankenstein thuis.
Voordat we bij de Rijn aankomen hebben we een gave afdaling. 5 Km lang en tot een procent of 8. Niet te steil dus, maar heerlijk zoeven.
Langs de Rijn hebben we nog één dag mooi weer en dan zijn er grote veranderingen. Er valt in een korte tijd heel veel water en het ziet er niet naar uit dat het enigzins beter gaat worden.Toch gaan we verder. We laten ons toch zeker niet uit het veld slaan door een beetje water. Een beetje water wordt een heleboel en uiteindelijk slapen we die nacht (na werkelijk onderkoelt te zijn geraakt) in een pension. De volgende dag regent het nog steeds en ik koop maar es een nieuwe regenjas. Wonder boven wonder rijden redelijk langs de buien heen en worden we niet al te nat deze dag. Maar dan wanneer de heuvels weer inrijden vlakbij Heidelberg, houdt ons geluk op. Die nacht valt er nog es zon 300 mm water en alles dreigt nat te worden. De volgende raad je het al en regent het nog steeds pijpenstelen. Daarbij hebben we nu nog een nieuw probleem. Mijn beide Achillespezen doen heel erg zeer. Lopen is lastig en zo ook fietsen. Met de regen, mijn verkeerde cassette en mijn enkels besluiten we niet verder de heuvels in te trekken en keren we huiswaards.
Toen nog lekker in t zonnetje
De regen houdt die dag halverwegen op, maar het blijft onbestendig. Het is zo wel heel anders, maar dit moet je ook een keer meemaken en ik moet zeggen dat ik het niet eens ervaar als in het water gevallen vakantie. Zeker niet wanneer we de volgende dag opstaan met een zonnetje en we wegens mijn nu olifantenpootjes besluiten een dag minder te fietsen en een boot te pakken over de Rijn. 70 km doen we met de boot. Van St. Goar naar Bad Breizich. Heerlijk in het zonnetje genieten van lekker eten en vooral een heerlijk toetje. Het is erg leuk om na twee keer langs de Rijn te hebben gefietst (2 jaar geleden ook al een keer) nu eens blik vanaf het water te kunnen werpen.
En nog even lekker zwemmen
Bij Remage moeten we wel weer die lange klim maken en ik moet echt mijn tanden op elkaar zetten om dat te kunnen met de conditie van mijn benen. Toch kom je heus wel boven en ook die dag weten we er nog 55 km uit te persen en een hotelletje te vinden voor de nacht (2de keer deze vakantie, maar geen camping of boerderij int zicht)
De volgende dagen zijn qua weer ok. Soms heel heet (als de zon doorkomt) maar meestal bewolkt en gewoon. Dat laatste fietst wel het beste trouwens.
Vlak voor de grens van Nederland vind ik nog een vriendelijke fysiotherapeute die mijn pezen flink intaped en me verteld dat ik eigenlijk niet moet door fietsen. Maar ja wat moet je he.
Toen begon de ellende
We doen het rustig aan de laatste dagen en wanneer we onze laatste nacht kamperen (de laatste nacht slapen we weer bij mijn kennis in Amersfoort) en horen dat het weer morgen en de dag erna niet zo best voorspeld zijn, beginnen de twijfels toe te slaan of we misschien toch een trein moeten gaan pakken. Wanneer we voorbij Nijmegen langs de Waal rijden en we dik tegen hebben en ik niet meer vooruit kom en Yvon ook zo moe is, besluiten we naar Ede te rijden en daar op de Intercity rechtsstreek naar Schagen te rijden. 180 km in 2 uur, wie doet dat ons na.
Onze reis eindigt bij de Mc Donalds, de rode draad van onze vakantie. Nooit wat gehaald, maar zoveel besproken. We genieten van ons heerlijke Mc Flurry ijsje en rijden met een rustig tempo naar huis.
1205 km gereden.
Tot de volgende keer maar weer...


Soms droog genoeg voor een foto.

Nat, modder, maar de weg voor je alleen!


En water en nat en een sandaal voor Mick















Even een kiekje

Ja, ze zijn hier in Duitsland heel fietsvriendelijk!
Bij te kort aan eten, gewoon zelfbediening


Kleertjes drogen!















Genieten langs de Rijn
Van bijvoorbeel mooie kasteeltjes
En bruggen
Toch weer mooi weer
En Astra maar kijken waar juf Katje blijft
Twee hele moeie meisjes
Smokkelen met de trein

En dan de beloning!

8 opmerkingen:

  1. leuk verhaal kat! leuk die modderpaatjes...
    volgens jaar gaan de kat,muis en de hond zeker met de quest/strada op vakantie? dan heb je niet zo veel last van een beetje water.. als het goed is...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Twee moeie maar wel mooie meisjes / niet met schoenen gaan gooien hoor!
    Wilkommen, Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Dames,

    Was niet echt een vakantie om van uit te rusten, maar ja als jullie het maar leuk hebben gehad.

    Pijn in de Achillespezen, zitten je plaatjes van je schoenen niet te ver naar voren, ik heb ze helemaal achter in staan, volgens mij is dat het probleem.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die foto waar Astra maar blijft kijken waar je blijft.
    Wat voor vlaggetje heeft Ivon daar aan haar fietspomp hangen ;-)

    Gr
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Respect Meiden , ik heb vanwege de regen al twee keer de auto gepakt voor woon/werk verkeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He die Jan, Nee hoor komt niet door de plaatjes. We al het andere. Twwe onstoken achillespezen, peeschedes en slijmbeursjes ookal niet ok.
    Moet zaterdag als eerste starten. Kom waarschijnlijk ook wel als laatste binnen hihi.
    Gister klein tochtje met Kees gemaakt, heb ik ook geweten, kan vandaag weer amper lopen. Oeps

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Even zonder gekheid.
    Toen ik je sprak in Dronten begreep ik dat het in Texel ging om een pleziertochtje.
    Vandaar mijn reaktie "Ja, dát moet je doen, leuk schaapjes bekijken!"
    Maar ik zou me zeker niet forceren want des te langer je met dat soort ontstekingen blijft tobben.
    Ik heb mezelf opgegeven vd EK-roeifietsen. Maar dan wel vd 'recreatieve tocht'. Want heb dus (o.a.) een -soortgelijke- onsteking in m'n voet ('hielspoor').
    Niet iedereen is voor competitie i.d. wieg gelegd, ik accepteer dat...
    Houd je hoofd erbij!

    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ben het met Mick eens, ontstekingen kunnen heel naar worden en zelfs dodelijk aflopen. Vriend van mij is overleden aan een pees ontsteking in zijn voet. Klinkt maf, is echter geen grapje .

    Als ik trouwens die foto zie met die sandaal dan lijkt het er op als of je voet ver onder het pedaal zit, met de bal van je voet kan het beste op de pedaal worden getrapt. Zelf heb ik na het fietsen ook Wel eens last van stramme pijnlijke achillespezen. Echter geen ontsteking, kijk daar mee uit!

    BeantwoordenVerwijderen