maandag 9 augustus 2010

Op reis!

Het zal wel even stil worden rondom mijn blog. Morgen gaan de Muis en ik op vakantie. We gaan richting Zuid-Duitsland. Tja plannen Frankrijk zijn op de schop gegaan. Muis wilde liever de Reitsmaroute fietsen en mij kan het niet zoveel schelen, als je maar lekker kan fietsen. De knoop is nu volledig doorgehakt en we hebben besloten om met de open liggertjes te vertrekken.
Mocht ik in de buurt ergens een internet mogelijkheid vinden, zal ik wel ff wat laten weten, maar anders lezen jullie het avontuur wel als we weer thuis zijn.
Ierland-gangers: Hoop dat jullie een toptijd hebben gehad en dat jullie ons voor volgend jaar de kneepjes van het heuvels rijden in een Velo kunnen aanleren.
Tot de volgende keer maar weer.
Kus van de Kat

5 opmerkingen:

  1. Hoi Martje,
    Yvonne en jij zijn natuurljk al ligfietsminded maar misschien kan ik 't vuurtje toch nog wat opstoken.
    Met 'n trike kun je makkelijker klimmen met bagage (het gewicht van je fiets is maar +/-18 kg)en je snelheid naar beneden makkelijker controleren omdat je stroomlijn minder goed is (dan een velomobiel).
    Je kunt nooit omvallen en rijdt toch in de buitenlucht, spreekt makkelijker mensen aan (om naar een camping te vragen) en in geval van nood zet je 'm makkelijk op de trein.
    Zou dat geen ideale vakantie-ligger voor jullie zijn?
    Prettige dagen! Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal al bekent, maar nee ik neem nog even niet mijn zuurverdiende Strada mee!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nou bekend, een (open)trike is natuurlijk niet een Strada, da's een velomobiel.
    Een trike is wel voor minder dan 1/6 vd prijs van jullie VM op de kop te tikken....En uiteraard minder kwetsbaar.
    Groeten Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mick heeft wel gelijk als hij het heeft over de voordelen van 'n open trike. Nog twee opmerkingen hierover:
    'k denk dat Wim Schermer heel snel 'n carbon lichtgewicht Quest zal hebben!
    Een interessante ontwikkeling lijkt er aan te komen, een trike van Raptobike met voorwielaandrijving. Dat heeft heel veel voordelen tov een traditionele trike met ketting naar het achterwiel. Afwachten maar...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nou dat van niet om kunnen vallen is klinkklare onzin. Na een paar rondjes op het proefparcour tijdens cyclevision op een zeer lage kmx trike ben ik in de bocht omgeslagen! Het kan dus wel degelijk, helemaal met bepakking bovenop die maken de trike topzwaar.

    BeantwoordenVerwijderen