donderdag 5 augustus 2010

Plens Plens, Kledder, Regen...

Zo, nou je zou kunnen stellen dat mijn Stradaatje zijn eerste water wel heeft gehad. Yvon en ik dachten gister wel even een poging te wagen om met de velo's naar Alkmaar te gaan. Eerst nog even naar Schagerbrug om mijn bagagedrager naar de lasser te brengen. Ik zat nog geen 2 min in mijn fiets of het de hemel brak open. Toch maar wel naar Schagerbrug fietsen. De heenweg was best te doen, maar de terugweg was puur zwemmen. Sowieso zag je niets anders dan water en een vage omtrek van bomen, maar ik heb dan ook nog eens contactlenzen en ondanks mijn verwoede pogingen om mijn ogen watervrij te houden, leek het alsof in onderwater fietste. 
Bij mij thuis maar even gaan schuilen en om een uur of 12 waagden we een nieuwe poging. Het begon ok, alleen even voor Schoorldam krijgt Muisje een lekke band. Groot gat dus er moet maar even een nieuwe band in. Helaas deze blijkt niet te passen  (verkeerde band toegestuurd gekregen) en tot overmaat van ramp begint het weer te hozen. Katten houden niet van regen (wel van water overigens), dus na mijn regenjas te hebben afgegeven kruip ik diep in mijn fietsje en trek zelfs het aflsuitdekje over mijn hoofd. Stiekem neem ik een foto van een ploeterende Yvon. Ahhhhhh arm muisje...
Wanneer we weer verder kunnen is de regen al een stuk minder en even voor Alkmaar begint spontaan de zon te schijnen. We steken de weg over en gaan op het rustige gedeelte langs het kanaal fietsen. Plotseling een sissend geluid, ander wegdek of....? Ja hoor weer lek, dezelfde band. Gelukkig schijnt het zonnetje en is de band nu een stuk sneller geplakt.
We rijden nog maar even langs de fietsenwinkel om een paar extra binnenbanden te halen. We gaan zelf maar ff op zoek (we weten wat we willen en meestal heeft zon winkel het alleen maar aan het verkeerde eind). Het wordt niet op prijs gesteld door een van het personeel en we moeten maar aangeven wat we willen. Ik reageer wat bruusk en de man is diep beledigd. Heeft ook de juiste band niet en dus gaan we maar weer op pad. Oh oh oh, mannen leer nou eens dan meisjes ook best verstand kunnen hebben van fietsen...
Na nog wat boodschapjes en de juiste band bij de Halfords te hebben gevonden, kunnen we weer naar huis. Ditmaal een droog ritje. Muis zet nog even flink aan en probeert mij mee te krijgen. Ik blijf steken bij 40. Mijn benen willen niet sneller meer. Ik moet maar ff een paar nachtjes goed slapen, dan gaat het wel beter denk.
Vandaag breng ik mijn open ouwe trouwe liggertje naar de fietsenmaker. Hij krijgt een grote beurt, zodat ie helemaal klaar is voor ons nieuwe twee weekse avondtuurtje richting de Bodensee (en weer terug). Ook mijn drager kan ik vandaag weer ophalen en dan wordt het maandag pakken geblazen...  
50 km gefietst. (teller Strada op 511 km)
Tot de volgende keer.

4 opmerkingen:

  1. Hoi juf Katje,

    Wat heb jij al veel kilometers gereden na een week zeg. Als je zo doorgaat haal je mij nog in (bijna 5000 nu). Fijn fietsje he die strada! Voor mij geen andere meer, misschien alleen nog een carbon versie. Even over de regen: overweeg een dakje! Ik heb er eentje en het is geweldig om er mee te rijden als buienradar aangeeft dat het een regendag wordt. Tijdens een korte stortbui hou ik het bij mijn dekje en een pet.

    Groeten,

    Simply Red

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Redje

    Ja ben lekker aan de fiets, maar we gaan met de open op vakantie hoor. Dusse die km komen er niet bij op de Strada teller.
    Super fietsie, ja echt. Een dakje is zeker een overweging waard, gezien ik em vooral voor mijn werk zal gebruiken. Heb jij gewoon een Versatile dakje?
    Groetjes Mart

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Enig die foto's van de Muis!
    'Krijg zo zin om haar van achter toe te blazen: "Vonnne!!!".
    groets

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Klopt, versatile dakje past prima.
    Er staan verschillende foto's op mijn blog. Tegenwoordig vervoer ik het dakje achterstevoren, de punt vastgezet aan de staart van de strada. Scheelt weer veel ruimte.
    Prettige vakantie!

    Paul - simply red - Dijs

    BeantwoordenVerwijderen