dinsdag 3 augustus 2010

Fietsen, prutsen en plakken

Nou weer even geleden, maar het is ook zo druk met mijn nieuwe aanwinst in de schuur. Tja die moest ook nog af en de fiets tuurlijk telkens weer een beetje aanpassen en natuurlijk ook vast een beetje customizen. Er is veel gaande in Juf Katje der fietsleventje.
Heb ondertussen zo'n 450 km op de teller staan en al heel wat avonturen beleeft met mijn Stradaatje. Zo kwam ik (oeps foutje , was vergeten dat het donderdag was) vast te zitten in een mensen stroom op de Westfriese markt in Schagen. Nou ja gewoon geduld...
De schuur is eindelijk af. Er zou nog een ophangsysteem voor mijn open liggertje in kunnen, maar dat komt terzijner tijd wel. Nu is het geld even op. Stickers voor mijn fiets zijn in de maak. Of althans de laatste hand wordt aan het design gelegd en als het goed is moeten die binnen zijn wanneer we (muis en ik) terug zijn van vakantie moet het wel klaar zijn denk ik.
Gister nog even naar IJmuiden op en neer. Even mijn oude opa en oma opzoeken. Ja, nu merk ik wel dat t ff sneller is dan mijn andere fietsie. Kan niet zeggen dat ik nu niet meer op mijn andere fietsie wil stappen, daar zat ik gisteravond alweer op.
Trouwens snel gaan is wel leuk, maar als je dan ruim een half uur op de Buitenhuizer pont moet wachten schiet je der ook niet veel mee op. Maar goed. Vanaf de pont was ik met een kwartier bij opa en oma, dus ik mocht niet klagen.
Vandaag nog even naar Hoorn op en neer voor een kopje koffie bij een collega. Tja ik moet eerlijk toegeven dat op de terugweg de motor wel een beetje leeg was.

Ben nog even naar Schagen gegaan voor wat stickertjes en een vlag. Vond niet veel, maar uiteindelijk uitgerekend bij de Zeeman vond ik stickertjes die me best bevielen. Dus aanschouw het wonder tot nu toe. Nee hoor hij blijft zeker niet zo kaal. Maar dat blijft nog even een verrassing.

Dronten moet even aan de kant. Ik zou nog even heen, maar dat gaat allemaal niet meer lukken. Te weinig tijd en ik moet nodig ff een beetje op rust. Het is toch vakantie!
Lieve groetjes van de Kat en tot de volgende keer!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Martje,

    Mooie ruimte/werkplaats.
    Laat even weten als je weer terug bent van vakantie dan kom ik op een zaterdag langt voor je ligger.
    Moet morgen weer aan het werk, vind ik niet erg hoor, heb leuk werk en leuke collega's.

    O' ja, dat ophang/takel systeem vind je bij de Gamma voor maar € 7,-
    Zie Wim zijn Blog.

    Groet Jan, en fijne vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Martje,
    Die ophangsetjes kom je ook wel n's bij bouwcentra tegen. Maar die kunstof gereedschapsrekjes heb ik destijds nog 2'hands op de kop moeten tikken want leken niet meer gemaakt te worden.....
    Mijn favourieten, gewoon plop je gereedschap erin van bovenaf en klaar. Er valt nog genoeg af te tekenen als je aan 't klussen slaat!
    groets Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mannen helemaal goed. Ik heb de rekjes van mijn pa. Die had ze al eeuwen en niet in gebruik. Wat betreft het ophangsysteem, ja inderdaad die kun je bij de Karwij, Gamma enz kopen, maar ik ben ff uitgeklust en me fietsje gaat toch vandaag naar de fietsemaker.
    Kus van de Kat

    BeantwoordenVerwijderen