zaterdag 4 september 2010

NK Tijdrijden

Tja zoals vele anderen ook van mijn kant een stukje over het NK op Texel. Ik zal het wel een beetje kort houden want anders worden al die verhaaltjes zo hetzelfde. Als eerste wil ik Kees, Rob en Jan G onwijs bedanken voor al hun hulp. Zij maar aan mijn fiets knutselen en spullen bewaren terwijl miss Katje vrolijk ronddartelde. Hm nou mannen, zonder jullie was het zeker niet gelukt!!!
Vanmorgen door mijn vader met aanhanger (mijn Strada past er precies in) naar Den Helder gebracht. dat was super, want ik denk ik niet dat het zo lekker was gegaan als ik ook nog es heen had moeten fietsen. De goede en lieve woorden van Ellie, Jules en Rob konden me toch niet weerhouden toch mee te doen aan de tijdrit. Op zich viel het fietsen me naar Oude Schild hartstikke mee en toen was ik er zeker van overtuigd dat ik mee zou doen.
De mannen hebben andere banden op mijn fiets gezet en de boel helemaal gestript. Ik moest als eerste van start. Tja vanwege mijn pezen dus twee weken niet gefietst, behalve het stukje met Kees.
Ik trapte naar de 40 maar kreeg mijn snelheid daar ook niet ver boven. Ging super zwaar. Heen was het welliswaar tegenwind, maar ik had graag wat harder gewild. Mijn hartslag zwerft tussen de 184 en 194. Probeer rustig te blijven ademen. Ik word op de heenweg door 3 mannen ingehaald, waaronder Wim R en Wim S. Zodra ik gekeerd ben volgen Ymte en Cees.
De terugweg gaat een stuk beter. Ik kan hele stukken 50 rijden en ik hou mijn hartlag nu onder de 190. Ongeveer 3km voor de finish haalt de Muis me in. Ik kan het gat redelijk beperken, maar muis is wel een paar minuten na mij gestart.
Einduitslag 1: Muis met gem 46 2: Katje met gem 43.
Ik ben trots, maar kan niet best meer lopen nu. Tja wie zijn kont brand moet op de blaren zitten.
Iets van 80km gefietst.
Tot de volgende keer maar weer!!

1 opmerking:

  1. Hoi Martje,

    Als je maar genoeg kan lopen om morgen voor de koffie te zorgen :-)

    Gr
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen