maandag 16 november 2009

Samen met de majoor en de generaal!




































Een dag te laat met schrijven, maar gister is het er even niet van gekomen. Nou ja dan toch nu maar even een stukje.
Vandaag word ik lux opgehaald door Kees en Marian (ze ziet het fietsen niet zo zitten, maar Kees heeft haar over gehaald). Na kennismaken met mijn ouders en de camping te hebben gezien gaan we op weg. Het is ondertussen aan het druppelen, maar het stelt nog niet veel voor. Echter als we duinen bij St.Maartenszee inrijden begint het al iets harder te regenen. De heuvels zijn soms erg zwaar met de Alleweder maar Marjan rijdt rustig door. Echter krijgt ze op haar donder, omdat ze te hard trapt (daar gaat volgens Kees de fiets van kapot???), met als gevolg dat Kees haar naar boven moet duwen. Kibbelend komen ze de heuvel op en heb ik dik de tijd om dit prachtige moment vast te leggen.
Na een korte rust, waar we zowel mensen dik ingepakt met paraplu’s zien, maar ook surfers tegen komen, begint het echt te regenen. Ik heb een regenjas mee, dus gelukkig hoeft Marian niet helemaal doorweekt te regenen. Op de dijk is het slecht fietsen en bij Minkema aangekomen zijn we blij dat ze open zijn en gaan we voor een lekker warm bakkie pleur. Kees wil al snel weer op pad, maar Marian houdt het (terecht) nog even op.
De regen is weer even opgehouden en we gaan verder. Via Groet en Schoorl gaan we over leuke achterweggetjes richting Bergen. Sommige ken ik wel, maar majoor Kees weet me telkens weer te verrassen. Tijdens een volgende korte rust wordt het me duidelijk waarom Kees nu eigenlijk alleen maar majoor is. Marian is duidelijk de Generaal.
Als we verder rijden worden we verrast door het nieuwe fietspad wat er al ligt voor de fietstunnel/brug naar de Geestmerambacht (tunnel onder weg door, brug over het kanaal). Het laatste stukje door de modder wild discussiërend of het nu een tunnel of een brug moet worden. ‘Kees, het is dus allebei’.
Door Alkmaar heen gaat het naar huis, waar we nog een lekker koppie doen met een heerlijk stuk zelfgebakken cake/koek. Ja ja ik heb wel twee stukken gehad.
40 km gefietst...

wordt vervolgd


10 opmerkingen:

  1. Dag juf Katje,

    Ja, eerlijk is eerlijk, het was natuurlijk niet DE manier om boven te komen (kon niet door het dode punt trappen, dus met 1 been en de trapper steeds terughalend ging het ook vond ik) maar ik was heus wel boven gekomen, al had het even geduurd... Maar euh, al die kerels moeten zo nodig de snelste, dus de quest, maar wij vrouwen -en zeker ik :))- doen het toch mooi maar met de zware fietsen! Voor de duidelijkheid: de Alleweder heeft ook slechts 1 voorblad en 7 versnellingen, waarbij de lichtste versnelling al zwaar is. ( hoor net van Kees dat hij zelf ook niet met de Alleweder die berg op kwam toen hij nog de Alleweder bereed).

    Deze generaal weet natuurlijk al bijna 40 jaar dat majoor Kees geen zit in zijn kont heeft... dus af en toe geef ik wat tegengas, dat helpt.

    groet, Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo "Katje"
    Dat de Majoor mijn band heeft beoordeeld en te slecht gevonden is geen punt, vroeger vervangen was echt niet nodig, het loopvlak was nog redelijk op "dikte" en er is nog nergens een canvas laag te zien, maar nu met nieuwe "sloffen" kan ik weer een poosje voort.

    gr.Pé

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Duidelijke verhaallijn, correct nederlands, 'n 8 !

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat Marrian schrijft is trouwens waar.
    Ik heb zelfs maar 6 tandblaadjes en 'n enkel voortandblad in de FAW maar 'n versnellingsnaaf waarmee ik nog n's (zelfs vanuit stilstand) 30% terug kan schakelen waarmee ik zelfs de trekkerhellingen van de bloemenveiling Aalsmeer opkom (dán wel!).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste meneer Mick,

    Met een 8 van 'de meester' moet je natuurlijk dik tevreden zijn, maar... dat de meester nu ook zelf fouten maakt? Foeifoeifoei, dat had ik niet gedacht, meester ga u schamen :-)

    groet, Marian van Hattem

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh ja, die met dubbel R is vriendin v.e. andere velomobielfan geloof ik: Hij is sorry!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. wat netjes van de majoor dat die de "troepen"helpt om hoog rijden:P

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dag Juffie. Ik hoor net dat de Kat en de Muis na de Oliebollentocht op zolder slapen, met ene Cees en Matthijs. Sterkte!!Groeten Kees

    BeantwoordenVerwijderen
  10. één is idd verwijderd katje, beetje te veel typefouten mot ook eerst ff checken voordat ik op plaatsen druk maar daar onder staat wel weer de goeie en heb jij de laatste dagen nog in DE mango van de majoor gereden?

    BeantwoordenVerwijderen