zondag 12 september 2010

Rondje Omring en fietsend slapen is mogelijk!

Nou ik ben de laatste denk ik die gaat schrijven, dus niet te veel herhaling hoop ik.
Na wat vertraging thuis te hebben opgelopen weet ik me om een uur of half 12 aan te sluiten bij het groepje fietsers onder leiding Majoor Kees. 
Ik blijf een tijdje achteraan hangen met Mathijs die ik al een lange tijd niet heb gesproken. Even later schuif ik stiekem toch wat naar voren. Mijn enkeltjes willen nog niet geheel meewerken en dus is optrekken niet zo'n fijne bezigheid. Voorin voelt het beter aan en met een heerlijk koppie koffie en wel 2 stukken krentemik bij museum de Baan kan ik er zeker weer tegenaan. Gezien we met 13 mannen rijden en Elly en ik denk ik even het hulpeloze Katje te spelen. Mijn toeter doet het nog steeds niet zo best, maar helaas hebben alle mannen er een andere mening over. Er wordt het een en ander gesleuteld, maar het enige wat eruit komt is een zielig kattengejank. Nog wat draaien en het lijkt wat beter te zijn, maar ook dat is van korte duur. 
Vanuit de oranje Strada van Ventisit leer ik dat wellicht een gebogen stuurstang wel es wat voor mij zou zijn. Ik heb de blauwe plekken nog op mijn benen staan van vorige week zaterdag.   
In Hoorn bij Park schouwburg haak ik af. Ik maak van de gelegenheid gebruik om een collega te bezoeken, waar ik ook meteen blijf eten.
Na veel te lang hangen stap ik na 8ten weer op mijn fiets. Tot Opmeer gaat het prima, maar daarna slaat de man met de hamer flink toe.
Ik stop maar even om mijn benen even te strekken en wat te drinken en wat te eten. Voordat ik überhaupt mijn voeten heb uitgeklikt val ik al zowat in slaap. Ik ga maar weer snel verder. Onderweg begin ik te knikkebollen. Tja dus je kunt niet alleen in slaap vallen achter het stuur van je auto. 
Op een mega langzaam tempo kom ik toch thuis. Ondanks dat heerlijk gefietst.
Drie maal beauty op rij!
Voorlopig nu even geen lange tochten of wedstrijden voor Katje. Mijn pezen moeten nu echt even op rust. Ben bang dat het anders niet erg wil overgaan.
124km gefietst
Tot de volgende keer maar weer...

2 opmerkingen:

  1. Hoi Martje,

    Ja hier even verder over de schoenen.
    Slaap voeten, trek je de boel niet te strak aan, of zijn je schoenen te smal?

    Als de achillespezen weer goed zijn, een beetje reken en strekken kan geen kwaad, maar denk er om licht op spanning brengen.

    Groet Jan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Moet jij nu niet eens snel een stukkie schrijven over het velomobiel weekend??

    Gr
    Rob

    BeantwoordenVerwijderen