donderdag 8 juli 2010

Stukkie IJsselmeer

Weer ff geleden, maar tja druk druk druk zo de laatste dagen voordat ik met vakantie mag. De afgelopen dagen heel wat afgefietst. Stukkie 80 hier, rondje 100 daar. Zo kom je nog eens ergens. Aangezien ik nog niet met de auto kan, is fietsen met dit weer een prima oplossing.
Gister (nadat we dat de dag ervoor hadden besloten) zijn Yvon en ik samen maar es een half rondje IJsselmeer gaan rijden.
Windje mee op de afsluitdijk. Ging lekker snel, want die dijk is uiteindelijk toch wel saai. We kregen gezelschap van een vriendelijk Duitse man (kon een aardig potje trappen), die ons uitmaakte tot beste vrouwelijke fietsers van Nederland. Hmmm. Rode wangetjes.....
Friesland viel ff tegen. Eerst begon de Muis der fiets vreemde geluiden te maken, maar der was niets aan het handje gelukkig. Helaas hadden we volop tegen en was het soms wel ff flink buffelen. Denk niet dat onze vriendelijke Duitser daar erg van onder de indruk zou zijn geweest.
Leuke dorpjes daar in t Gaasterland. Vooral Hindelopen was een erg gezellig dorpje en dan te bedenken dat ik er een maand of 4 geleden nog volop geschaatst heb. Zo zag t er weer een stuk anders uit. Erg leuk en koddig. We hebben echter geen Hinde zien lopen. HAHAHA
We kwamen keurig op tijd voor de boot in Stavoren. Moesten betalen voor een fiets. We kwamen bijna de boot niet op omdat de schipper vertelde dat we ligfietsers waren en meer moesten betalen. Ik legde uit dat ik duidelijk had aangegeven dat we ligfietsen hadden, maar dat die man had gezegd dat als we geen brommer hadden door gingen voor fiets. De schipper nog op hoge poten naar het VVV. We hebben er niets meer over gehoord, dus het zal wel goed hebben gezeten. Na bijna 2 uur varen over de woelige baren kwamen we aan in Enkhuizen. Muisje had weer alle aandacht met Astra in de fiets. Ze moest er ronduit over praten, totdat we er zat van waren en er maar gewoon vandoor zijn gegaan.
Nog even langs mijn werk op de Gording en toe door na jajajajajajajaja (trommelgeroffel) DE MAC DONALDS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hemels ijsje gegeten en meteen geschuild voor de regen. Het er ook meteen maar van genomen en uitgebreid gedineerd met onze overblijfselen aan voedsel uit onze tassen.
Na ook nog ff de boodschappen te hebben gedaan weer lekker naar huis. Eigenlijk wilde we nog wel ff een stukkie door, ik wilde een mooi rond getal op mijn teller, maar Engeland. Zoals het er nu uitziet heb ik mijn plannen veranderd. Ik ga naar H. v. Holland en met de veerboot (nee mijn liggertje is geen drijver) naar Harwich. Dan door naar Ramsgate en met het veer naar Oostende. Vanaf daar is de Noordzeeroute mooi op te pakken en kunnen we in een redelijk rechte lijn weer richting t noorden.
Nou weer genoeg geneel.
Tot de volgende keer maar weer!

2 opmerkingen:

  1. Ja ik dacht ook al: Zou Juf Katje niet al lang weer een "heen en weer" hebben gedaan?
    Maar de verlegenheid slaat toe. Ik weet in het geheel niet wat "geneel" is. In: "Nou weer genoeg geneel"...
    Groeten ome Mick

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wacht ff, d'r komt wat...Googel gaf weliswaar niets maar 't is waarschijnlijk een ander woord voor "ouwehoeren", "ouwenelen".
    OK, accepteer mijn nederige excuses.
    Mvg Mick

    BeantwoordenVerwijderen